30.6.2021

Alkoholisoitunut nuori, tai ainakin melkein - Elämänhallinta

Elämäntilanteeni tällä hetkellä on se, ettei mulla ole opintoja, töitä tai mitään muutakaan elämässä, joka tois jotain rytmiä ja sisältöä. En opiskele, koska ajattelen etten koe pystyväni siihen, ja koska mulla ei ole tutkintoa tai mitään papereita, joilla voisin ilmaista osaamistani, niin en myöskään saa tai tee töitä.

Elämäni on pääsääntöisesti sitä, että nukun, syön, ryyppään ja näen kavereita tai tuttuja. Elän Kelan tuilla, mitä saan. Ne riittävät oikein hyvin elämiseen. Ehkä siinä on sekin, että olen tottunut elämään niillä, joten oon sopeutunut tähän elämään. 

Noh, olen ollut nyt reilun vuoden tekemättä mitään. Opinnot päättyivät kesäkuun alussa 2020. 

Tämä on saanut aikaan sen, että mun alkoholin käyttö on lisääntynyt huomattavasti. Tasaisin väliajoin olen ollut joko kavereiden kans juomassa tai yksin. Suurimman osan ajasta kuitenkin yksin. Maailmalla vallitseva tilanne ei ole päätöksiini juuri vaikuttanut.

Aina, kun rahaa on ollut, olen ollut juomassa.

Nyt tilanne alkaa olla sellainen, että juon suurimman osan ajasta, koska muuten ahdistaa ja masentaa liian paljon. En pysty olemaan selvinpäin enää. Jos olen selvinpäin, niin en voi sietää oloani.

Elämäni alkaa mennä siihen, että juon kokoajan. Mikäli rahatilanne sen sallii. Vaikka tililläni ei olisi rahaa, olen joutunut pyytämään sitä kavereiltani lainaksi. Vain ja ainoastaan siksi, että pääsisin juomaan. Tiedän, että mulla on ongelma, ja joka voi pitkittyessään vaikeutua ja tuoda elämään kaikkea muutakin negatiivistä. 

Mutta en pysty lopettamaan. En, vaikka haluaisin. 

Ensin pitäisi saada muuten elämä kuntoon, koska alkoholi ei ole syy mun muihin ongelmiin, vaan seuraus. Jos elämäni ei olisi tasapaksua kokoajan, niin voisin olla selvinpäin. Jos en olisi velkaa, niin voisin olla selvinpäin. Mutta, koska elämäni on tällä hetkellä muuten sekaisin, niin juon, koska en keksi muuta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Blogitekstisuositus

Elämä on elämisen arvoista

Nyt voin aidosti ja rehellisesti sanoa olevani onnellinen tällä hetkellä. Joulukuusta lähtien olen saanut kaikkia minun asioita niin paljon ...