24.1.2019

Väsymys - Miksi olen väsynyt aina?

"Olen ollut aina väsynyt. En muista aikaa, milloin en olisi ollut pirteä. Tämä siis kertoo pitkälti siitä, minkälainen elämäntapa mulla on. Mulla on paljon univelkaa, todella paljon. Joten vaikka menisin nukkumaan aikaisin illalla ja heräisin aamulla normaaliin aikaan, olen silti väsynyt.

Tämä johtuu kaiketi siitä, että syön, juon ja liikun todella huonosti. Olen vähentänyt syömistäni, etten söisi liikaa. Sama homma juomisessakin. En ole koskaan ollut kiinnostunut liikunnasta ja kaikki liikunta on ollut mulle aina kuin painajaisesta. Tämän takia myös terveyteni on kärsinyt todella paljon tästä.

Olen harrastanut videopelaamista ja muutenkin tietokoneella oloa monta vuotta jo, joten kaikki aika menee sen ääressä. Eli mun liikunta rajoittuu pää-asiassa jääkaapin, vessan ja koneen välille. 

Olen miettinyt ja jopa harkinnut elämäntapamuutosta jo pitkään. En vaan ole koskaan saanut sitä aikaiseksi. Otan aina liian ison palan ja yritän tehdä kaiken kerralla, jonka takia en koskaan onnistu siinä. Nyt olen alkanut parantamaan ainakin nukkumaanmeno-ajoissa. Menen illalla aikaisin nukkumaan ja herään aamulla normaalisti kouluun. Ehkä tämä auttaisi edes vähän siihen, että olisin pirteämpi.

Ehkä jonain päivänä vielä olen pirteämpi ja terveempi. Siihen saan tehdä paljon töitä, mutta uskon, että se on mahdollista."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Blogitekstisuositus

Elämä on elämisen arvoista

Nyt voin aidosti ja rehellisesti sanoa olevani onnellinen tällä hetkellä. Joulukuusta lähtien olen saanut kaikkia minun asioita niin paljon ...