19.9.2017

Mistä olen kiinnostunut?

Niinkuin aikaisemmissakin blogikirjoituksissani sanoin, niin olen kiinnostunut aivan eri asioista kuin muut ihmiset. Esimerkkinä voidaan ottaa vaikkapa se, että olen kiinnostunut erittäin paljon semmoisesta kulkuneuvosta kuin E-Scooter. Joka on siis sähköpotkulauta, jossa on penkki. Se kulkee 25-55km/h, riippuen mallista ja maksaa n. 450-1500€ (mallista riippuen, uutena). Toisaalta niitä saa myös käytettynä halvemmalla, mutta niitä, joista olen itse kiinnostunut, ei Suomessa ole vielä paljoa, ainakaan myynnissä käytettynä. Kaverit ovat sitä mieltä, ettei kannattaisi edes ostaa, sillä ne luulevat olevansa varmoja siitä, että katuisin sitä ostopäätöstä jälkeenpäin. Toisaalta, on joitakin ihmisiä, jotka ovat sillä puolella, että kannattaisi. Sähköpotkulaudat ovat yllättävänkin hyödyllisiä, varsinkin koulumatkoissa tai sitten ihan vaan hauskanpidossa. Itse kuitenkin käyttäisin sen hyötykäytön koulumatkoihin. Olen jopa ajatellut niinkin pitkälle, että, koska tiedän saavani sen joululahjaksi (maksaa 350€), että ostan siihen lisäksi DH- kypärän, ajolasit ja ajohanskat. Ihan vaan turvallisuuden vuoksi ja onhan ne nyt siistitkin :D E-Scootterilla pääsee n. 20-30km, riippuen taas mallista. Ja siinä on 12Ah-akut, joita on 3 yhdessä paketissa. Tosin, tehokkaimmissa malleissa on tietenkin tehokkaammat akutkin. On siis olemassa Suomessakin 12Ah/36V, 20Ah/48V, 20Ah/60V akuilla varustettuja E-Scoottereita. Wateissa nämä on siis seuraavat: 800W, 1000W, 1600W, 2000W ja 3000W. Eli melko tehokkaita ne siis on. Tietenkin löytyy halvempia ja ei niin tehokkaitakin, mutta nekin taas kulkee vaan 12-20km/h. Ja suurimmassa osassa niistä ei ole edes penkkiä. Tässä tuli nyt vähän tietoa, mistä olen kiinnostunut tällä hetkellä eniten. Tässä lopussa vielä muutamia linkkejä niille, jotka kiinnostuivat E-Scoottereista tai ylipäätään sähköpotkulaudoista tätä tekstiä lukiessaan. :)

https://www.escoot.fi

https://www.rull.fi

https://preeco.fi

https://www.scrooser.com

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Blogitekstisuositus

Elämä on elämisen arvoista

Nyt voin aidosti ja rehellisesti sanoa olevani onnellinen tällä hetkellä. Joulukuusta lähtien olen saanut kaikkia minun asioita niin paljon ...